Spoedgevallen

Voor spoedgevallen 's avonds, 's nachts of in het weekend kunt u ook buiten de normale openingstijden altijd een spoedafspraak maken bij de dienstdoende dierenarts via (0512) 513627 of kijk hier voor de dienstregeling en bel rechtstreeks.
Adres:
Dierenziekenhuis Drachten
De Bolder 74, 9206 AR Drachten
tel. 0512-513627
info@dierenziekenhuisdrachten.nl

Webcam

Ga naar de live webcam's

Webshop

Ga naar de webshop

Homepage

Ga terug naar de homepage

Bezoek onze facebook pagina

Gastenboek

Ga naar ons gastenboek

Algemene voorwaarden

Lees onze voorwaarden
  • Katten

Bent u zo'n fan van katten?

De dierenartsen en de assistentes van Dierenziekenhuis Drachten zijn dat in ieder geval wel en doen er alles aan om uw kat gezond te houden of in geval van ziekte weer beter te maken!

Katten worden over het algemeen als zeer gewaardeerde huisgenoten gezien en eigenaren (*) hechten dan ook veel waarde aan een goede conditie en gezondheid van hun huisgenootje.

(*)  Wie besluit om een kat in huis te halen moet zich één ding goed realiseren: u bent in de ogen van de kat niet de eigenaar, nee; de kat bezit u en beschouwt u als zijn of haar eigen personeel ('t is maar dat u het weet)!

Het aantal katten is de laatste tientallen jaren sterk  toegenomen en daardoor wordt door verschillende voedingsfabrikanten  veel aandacht aan goede en gezonde voeding besteed en kunt u bij de dierenwinkels de meest fantastische speeltjes, krabpalen en mandjes aanschaffen.

De fabrikanten van diergeneesmiddelen besteden ook veel tijd en energie aan de ontwikkeling van steeds betere diergeneesmiddelen voor katten.

Gelukkig is het mogelijk katten tegen de meest gevaarlijke en besmettelijke van deze ziekten te laten inenten maar helaas zijn er nog steeds ziekten waartegen geen goede medicijnen bestaan en die dus niet of niet goed behandeld kunnen worden.

Op de subpagina's kunt u veel informatie vinden over katten, over bijvoorbeeld het belang van vaccineren, ontwormen en over verschillende ziektes die veel voorkomen bij de kat.